Becca och Monk i Europa
Här kan ni följa oss, Becca och Monika, på vår tågluff genom Europa sommaren 2014!

Vidare till Italien

Hej på er, hemma i regnet, moahahaha! Nej då, nu ska jag inte vara sån!

Idag har vi också dåligt väder. Vi har åkt tåg i sex och en halv timme idag, från Nice till La Spezia, och när vi kom fram blev det värsta regnovädret. Åska och allt, men det var rätt mysigt!

Vi bor på hotell här i La Spezia, samtidigt som vi utforskar Cinque Terre och Pisa. Det är supergött att bo på hotell och inte störas av folk som skriker mitt i natten. Vi ska bo på hotell, enkla sådana men ändå, de närmsta nio nätterna, gött!

Efter att vi har kommit hit så har vi tvättat kläder i handfatet och käkat spaghetti carbonara och strax ska vi chilla på rummet, spela yatzy och käka chips. Imorgon drar vi till Cinque Terre och vandrar lite!

Livet är gött! Och har ni inte varit i Nice så dra dit för det är en fantastisk stad!

Ha det gött!

Det är slitigt att vara på tågluff! ;)

Nice!

Efter nästan sex timmars tågåkande kom vi fram till Nice igår! Imorse sa jag att jag ville tillbaka till Nice trots att jag är här fortfarande. Jag älskar Nice! Nice är en perfekt kombination av stad och strand.

Idag har vi chillat på stranden. Vi har badat tre gånger, solat, ätit jordgubbar och glass och läst en hel del. Och det bästa av allt; vi har fått färg och inte röd utan brun! Snart ska vi ut på nya äventyr!
Hejsvejs!

Louvren och katakomberna

Just nu chillar vi lite på hostelet igen. Imorgon drar vi vidare mot Nice så vi har packat våra väskor så att vi är redo imorgon!

Idag började dagen med ett besök på Louvren. Kan nog fortfarande inte förstå hur stort det är alltså! Jäkligt mäktigt museum iaf!

Efter lite mat på McDonalds så åkte vi till Katakomberna. Vi gjorde ett försök igår men då var kön så lång så vi förmodligen aldrig skulle ha kommit in på grund av de stängde. Idag var vi där i god tid och efter två timmar fick vi äntligen komma in. Vi tog 130 trappsteg ner i underjorden och kom in i läskiga gångar och till slut in i massgravarna. Det var ganska läskigt och murrigt där nere alltså.
Louvren och vi! En av de få bilder som jag tog med telefonen.

Paris!

Hej allihop!

Nu är vi i Paris och har det hur bra som helst! Just nu har vi bara ett bekymmer - vi har gått så mycket att vi har fått vattenblåsor på fötterna! Vi ligger därför just nu på rummet på vandrarhemmet och vilar oss lite!

Hostelet är jättefräscht och vi tror det blir väldigt bra att sova här dessa dagar!  Igår hann vi se Sacre Coeur och ha picnic där, sen strosade vi lite i Montmartre innan vi åkte till Eiffeltornet. Sen drack vi vin på en gräsmatta, gick på upptäcksfärd och avslutade med att strosa längs Seine innan vi åkte tillbaka till hostelet och käkade middag vid tio.

Det kändes som att vi såg hela Paris ungefär!  Vi var så trötta efter denna långa dag så vi somnade redan elva.

Idag har vi varit vid Versaille och kikat, haft picniclunch och ikväll ska vi till Triumfbågen och Champs Elysees!

Hoppas ni har det bra, även om ni troligtvis inte har det lika bra som vi! ;D

Wohooo!

Här kommer sista inlägget på svensk mark på ett bra tag! I skrivande stund sitter vi på flygbussen ut mot Säve.
Vi är laddade till tusen! Det här kommer bli så fantastiskt! Nästa gång vi skriver är vi i Paris!
Hejdå Sverige! Vi syns om fem veckor.
// Monika

Nu drar vi

Nu händer det!!! Gaaah, jag dör lite! Så jävla awesome! Allt är packat, diskat, vattnat och allt annat som man nu kan behöva göra. Det enda som är kvar nu är att stänga av datorn, gå på toa och sen slänga upp ryggsäcken på ryggen och dra!

Monikas buss går lite innan mig men vi är nästan samtidigt på torget. Om en halvtimme kommer vi ses med varsin ryggsäck på, det är bäst att folk förbereder sig på lyckoskrik. Helt otroligt, jag kan inte fatta att det händer!

Nu drar vi på äventyr! :D Första stoppet: Göteborg!

Valuta

Nu börjar det ju närma sig på riktigt, helt stört! Vi har liksom en jobbdag (har för övrigt haft det riktigt chill på jobbet denna vecka), midsommarafton och en bakis/packningsdag kvar, sen drar vi! Det är ju helt sjukt, så länge som vi har väntat!

Vi börjar få resfeber på riktigt nu och vi är riktigt pirriga också! Får lite glädjepanik (bra ord jag kom på va?!) då och då också, underbar känsla!

Det är liksom så nära att vi har växlat pengar, köpt det sista, checkat in på flyget, kopierat passet och vi måste äta upp det vi har i kylen nu! Craziiii!

Det går dessutom att kolla upp väderprognosen för Paris och Nice nu, det ser jädrigt nice ut! ;)

/Becca

Fyra valutor har vi växlat! :)

Om en vecka!

Tänk, om en vecka sitter vi i pappas och Ulrikas lägenhet. Vi har käkat något gott, packat om våra väskor och sitter och kollar på TV, och det är snart läggdags för att nästa morgon gå upp och ta bussen till flygplatsen. Vi kommer vara så pirriga då! Undrar om vi kommer kunna sova något alls?

Under den kommande veckan är det dags att fixa det allra sista. Vi ska växla pengar, inhandla det sista, kopiera våra pass och checka in på flyget. Wiiie, it's really happening!

Och såhär ser det ut i ett hörn av köket, mitt packningshörn! Ser lite kaos ut, men snart är det dags att packa på riktigt!

Packning pågår

Idag är det endast två veckor kvar! Igår började jag lägga upp lite saker som ska med på soffan. Det känns lite overkligt att vi snart är påväg men oj, vad jag längtar!
/ Monika

19 dagar kvar!!

och 18 dagar kvar tills vi åker till Göteborg för att invänta flygresa!